29 grudnia ACN Siena ogłosiła przybycie nowej osoby, menagera klubu, odpowiedzialnego za rozwijanie "konkretnych projektów mających na celu zwiększenie konkurencyjności korporacji." Stanowisko to objął Giorgio Crea, konsultant i były trener młodzieżowych drużyn Udinese, Salernitana i Grosseto, który mieszka w Orbetello i dojeżdża do nowej pracy między Rzymem, a Sieną -"jednym z najpiękniejszych miast na świecie - mówi Crea dla Fedelissimo Online - dlatego wpływ w ciągu tych dwóch i pół miesiąca może być tylko pozytywny."
Co robisz poza piłką nożną?
"Jestem doradcą, zajmuję się rozwojem komercyjnym dla dużych firm. Współpracuję z kilkoma ważnymi rzeczywistościami."
Ale w piłce nożnej wszedłeś w inną rolę.
"Tak, jako trener. Spędziłem cztery lata od 2011 do 2016 w Udine, w Giovanissimi i Allievi Nazionali, a kolejne kilka lat z Alberto Marianim w Primavera Salernitana. Następnie byłem konsultantem dla ważnych klubów. Na przykład w Udinese odpowiadałem również za komercyjny rozwój Akademii, która we Włoszech ma wiele spółek zależnych. Rozglądaliśmy się w poszukiwaniu talentów, w sumie przywieźliśmy ich do Udine pięć: dwa z Emila Romagna, dwa z Campanii i jeden z Lazio."
A jaka jest Twoja rola w ACN Siena?
"Pełnię rolę łącznika między zarządem, a zespołem, staram się rozwijać markę i zajmować się merchandisingiem."
Czy manager klubu obejmuje również rolę managera marketing?
"Tak, kluby takie jak Inter i Juventus mają ludzi na wysokim poziomie w tej roli. To ważna postać, jeśli masz za sobą doświadczenie marketingowe, możesz pomóc firmie w wielu inicjatywach."
Mówiłeś o związku między klubem, a drużyną. Myślę, że to zupełnie inna koncepcja niż manager zespołu.
"Kierownik zespołu jest bardziej zainteresowany aspektami logistycznymi zespołu, jest zawsze obecny. Przychodzę 3-4 razy w tygodniu, plus mecze u siebie i na wyjeździe."
Na poziomie marketingowym z różnych powodów można odnieść wrażenie, że jest jeszcze dużo do zbudowania. Na przykład sponsor na koszulkach, czy są jakieś wiadomości?
"Staramy się przyciągnąć do Sieny znane w kraju marki, wkrótce na koszulkach będzie coś ważnego. Robur ma szczęście, że ma specjalistów, którzy pracują dla marki Siena, staramy się zoptymalizować te synergie, aby przyniosły ważne rezultaty."
Dlaczego marka włoska miałaby być zainteresowana sponsorowaniem drużyny, która obecnie jest w Serie D?
"Ponieważ Siena jest miastem kultury, kiedy sukcesy zaczną się od nowa, będzie mogła liczyć na branżę turystyczną i markę, która już działa. Jeśli chodzi o jedzenie, wino i sport, myślę o piłce nożnej i koszykówce, ale także o rowerach, Siena ma ogromny potencjał. Możesz tego nie zauważyć, ale z zewnątrz widzę nieoświetlone Ferrari."
Jeśli wszystko pójdzie dobrze z kampanią szczepień przeciw Covid-19, czy myślałeś już o kampanii karnetów na następny sezon z myślą o powrocie kibiców na stadion?
"Pracujemy nad kampanią, która ułatwi kibicom wiele spraw, wykorzystując kanał piłkarski do wykorzystania innych komercyjnych sytuacji. Tylko dzięki inicjatywom można zwiększyć markę, a co za tym idzie, drużynę piłkarską. Przy okazji mogę już opowiedzieć o nadchodzącej inicjatywie."
Prosimy.
"Zaoferujemy bezpłatną reklamę lokalnym firmom, udostępnimy nasze przestrzenie do przyozdobienia stadionu i uwzględnimy branże, które będą mogły skorzystać z billboardu reklamowego na Artemio Franchi a które miały i mają trudności z powodu Covid-19. Jest to z jednej strony sposób na stworzenie poczucia przynależności i zaangażowanie wszystkich, co jest esencją piłki nożnej, z drugiej strony, aby pomóc firmom wrócić na właściwe tory. Inicjatywa rozpocznie się na początku przyszłego tygodnia. Ponadto chciałbym w przyszłości zaangażować nie tylko firmy, ale także indywidualnych kibiców, tworząc inkubator pomysłów, przestrzeń w ramach oficjalnej strony internetowej, w której każdy może konstruktywnie zaproponować rozwiązania, które pomogą klubowi się rozwijać."
Mówiąc o zaangażowaniu, będzie wiele do zrobienia, aby ponownie połączyć się z kibicami, po drugim w ciągu sześciu lat spadku, zamknięciu stadionów i boisk oraz trudnościach w lidze.
"Dostrzegłem ten dystans i muszę powiedzieć, że jest to zrozumiałe. Poza tym jesteśmy w Serie D. Inicjatywy będą przyciągać ludzi, otwierać się na miasto. Ten, który za darmo sprowadza firmy na stadion, jest tylko pierwszym."
Opinia o Sienie Gilardino? Czego można się spodziewać po finale tego sezonu?
"Skład jest ważny, trener też i wykonuje świetną robotę. Jestem pewien, że może to zrobić tylko dobrze. Czas pokaże nam, dokąd pójdzie, ale mamy świadomość, że mamy świetny zespół."
Tylko zalogowani użytkownicy mogą pisać komentarze
Brak komentarzy
Mauro Semprini: Siena 2:1 Sangiovannese
Ocena: 7,0Rezerwowi cieszą się z bramki Elii Galliganiego, która zapewniła wygraną nad Seravezzą.
Po dramatycznym meczu, Siena F.C. zdołała odrobić straty i wygrać 3:2 z Seravezzą.